Jogsi utáni gyakorló vezetés Budapesten

Nagyon sokszor találkoztunk azzal a problémával, hogy noha a jogosítvány az ember zsebében van (akár évek óta), vezet is rendszeresen, de Budapestet mumusként látja és inkább használja a tömegközlekedési eszközöket, minthogy bemenjen autóval a fővárosba, mikor az sokkal egyszerűbb és praktikusabb lenne. Jogsi utáni gyakorló vezetési órák Budapesten- ha neked is összeszorul a gyomrod a gondolatra, olvass tovább!

Évente rengeteg ember szerez jogosítványt, jórészük nem a fővárosunkban. Sokan közülük aktívan vezetnek is, akár naponta bejárják a szokásos útvonalakat, vagy nagyobb távokat is megtesznek stressz nélkül, ha épp úgy hozza az élet, mégis, mikor felmerül, hogy Budapesten kellene vezetniük, határozottan visszautasítják a kihívást és inkább mást bíznak meg a feladattal, esetleg taxiba ülnek, vagy buszra szállnak, mintsem egyedül vezessenek Budapesten.

Elismerjük, hogy ha valaki egy vidéki kisvárosban szerezte a jogosítványát, a gyakorló vezetés Budapesten először sokkoló lehet. Ezerfelé ágazó sávok, lámpák és táblák tömkelege, megspékelve a rutinos belvárosi sofőrök türelmetlenségével- hát, nem túl csábító, valljuk be. Elég egy rossz tapasztalat és többé a Budapest tábla hátárán túl nem megy az ember, akár soha többet. Cikkünkben erre a problémára igyekszünk megoldást adni és tippeket ajánlani, amivel könnyebbé teheted a dolgodat.

Mi a fő probléma?

Az, hogy az emberek nem nézik a táblákat. Vagy nézik, de nem értelmezik őket. Képzeld el az úttestet úgy, mint egy kódolt szerkezetet, amihez a megoldás a táblákon szerepel. A leggyakoribb ilyen tábla a kék alapon fehér nyilakkal ábrázolt sávok megjelenítése. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot, józan ésszel véggigondolva logikusan vannak rajzolva: ahány nyíl szerepel rajta, annyi sáv van, ezek közül kell a számunkra megfelelőt és szabályosat kiválasztani.

jogsi utani gyakorlo vezetes budapesten
Három sáv válik szét, balról jobbra haladva: balra kanyarodó sáv, előre haladó sáv, előre haladó ÉS jobbra kanyarodó sáv

Minden kereszteződés után (ami potenciálisan feloldhatja a korábbi haladási rendet) ki van rakva a sávunk jobb oldalán az érvényes sávfelosztást ábrázoló tábla. Ha ezt figyeled, már nem fogsz eltévedni.

Jogsi utáni gyakorló vezetés során Budapesten azonban nem csak ilyen szimpla táblákkal fogsz találkozni, hiszen sok a villamos és busz vonal, illetve biciklisávok is vannak. Érdemesek ezeket először átbogarászni, így sokkal nagyobb biztonságérzettel fogsz belevágni az önálló vezetésbe.

jogsi utani gyakorlo vezetes budapesten 2
Itt már egy plusz buszsáv is becsatlakozik, érdemes észben tartani, hogy ezen tilos folyamatosan haladni, hacsak nem kanyarodik az ember és nincs tiltótábla.
Felfestések

Nemcsak az út oldalát érdemes kémlelni, hanem az aszfaltot is, hiszen fontos információkat kaphatunk onnan is, ha esetleg nem láttuk az előbbi táblát, a felfestések mindig összhangban lesznek vele, így azokra is tudunk megfelelően reagálni. Fontos, hogy nem szabad rutinszerűen vezetni a belvárosban, hiszen sok helyen a biciklisáv nem az út szélén van, hanem két sáv között húzódik, ami fokozottan balesetveszélyes, ezért mindig körültekintően járj el, ha sávot kell váltanod. Budapesti jogsis gyakorlásaink során „segítünk látni”. Együtt elkezdjük megtanulni, mik azok a támpontok, amik nagy segítséget nyújthatnak a közlekedés során (így a táblák és a felfestések), hogy ne konkrét helyeket és helyzeteket tanulj meg, hanem ezekre helyesen reagálni. Ha az előbbi történik, gyakran megesik, hogy az ember leblokkol és kétségbeesik, ha nem a megszokott módon zajlanak az események és ez balesethez vezethet. Érdemes tehát nem csak nézni, de látni is!

A jogsi utáni gyakorló vezetés Budapesten egy igazi kihívás, de ezerarcú és pont ezért nagyszerű választás, ha az ember felül akar kerekedni a félelmein. Megtanuljuk, hogyan tudsz magabiztosan közlekedni a városban úgy, hogy nem csak a túlélésre mész, hanem érteni is fogod, mit miért kell csinálni és így idegen környezetben és városokban sem fogsz elbizonytalanodni!